Sabtu, 4 Januari 2014

sosej roll

Lama aku tak hapdate kan....aku ni pemalas betul nak menghapdet belog aku ni....kali ni aku nak share resepi sosej roll...mudah je caranya semudah abc 123

Bahan bahan
Sosej
Roti sandwich
Telur
White pepper
Black pepper
Cheddar cheese
Garam secukup rasa

Cara cara
Rebus sosej sampai masak dan toskan
Lenyekkan roti menjadi kepingan nipis supaya dia kemas masa nak roll nanti
Cheddar chesee plak 1 keping tu aku potobg kepada 3 bahagian...kalau suke kaya dgn cheese potong dua je
Dan kemudian letakkan d atas roti.sosej.serta letakkan sos serta mayonis atas sosej tu kemudian rollkan je roti tu...sapu telur supaya dia melekat dan tak terbuka..
Last sekali celupkan roti dlm telur yg telah di masukkan white n black pepper serta garam...goreng sampai keperangan atau masak dan servekan...siaaap...

4 ulasan:

  1. Balasan
    1. Silakan na....blh mkn mlm2 klu braso puah makan nasik....

      Padam
  2. tu pasal..y penting roti tu keno giling hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe...malas giling pn xpo...janji bules krap krap krappp......

      Padam